Sunday, March 22, 2009

Right..

Huaaarrgghhhhh!!!!!!!!!!! ;0
Eii..memang sengal tau...sumtimes aku ni seolah2 menafi kan hak aku tau..aku btl2 blur laa...kadang2 bukan sebab ape pun..aku cuma tak nak besarkan hal dan tak nak bikin kecoh jer..jahat2 aku ni masih berbatas tau tak..apesal laa korang2 ni cuba nak ketepikan hak aku...aku ni dah laa lama tak mencarut...ni dah rasa ringan jer mulut aku nak mencarut...tolong la wei...aku ni pun manusia..bukan nye lembu..tolol betul laa..belajar jer tinggi...tapi otak kelongkang btl...ke dulu tak belajar human right??tapi laa kan aku rasa..tu sumer logic akal laaa..tapi kalau memang dah dasar dungu..dah diajar berkali2 tak leh terima dek akal dgn otak...tu laa namanya sengal..eii geram btl laa..tak pun spesis yang kaka aku kata..dasar akal separuh...tak sampai satu..tu lah dia orgnye...pls..eh...jgn sampai aku nak mengamuk..or aku dah tak tahan..aku blah jer...ke korang tak heran langsung..lama dah tak buat ngamuk2 ni..eii geram!!!
mula la aku teringat kes yang lepas2...walau pun tak berkait citer ni dengan ape yang aku marahkan dekat atas tu...tp berkait dengan right la jugak..aku ni bukan ape...sorry to all la yer...jgn terasa..memang sejak aku sekolah, sampai la aku aku masuk U, then masuk alam pekerjaan...memang laa kawan2 aku jenis mulut tahap2 longkang punya..cakap ikut sedap mulut, hati kering..so ko nak kate ape pun kitaorg tak penah amik hati atau amik pedulik..skang ni..mungkin laa faktor usia...faktor environment..atau faktor didikan yang diterima..sumtimes aku mmg lawak agak ganas tapi masih cover la..(ye ker?? ke aku je yang rasa gitu ha??) masih control cun punya lawak laa...tp ada jugak yang tak boleh terima..tapi masing2 kalau sound aku tak reti plak nak beragak...ade aku kisah??penah aku tunjuk muka sentap aku..tak penah kan...so korang pls laa..tak yah la nak sentap2 dengan aku..kita kawan2 maaa.kawan2 tak mau lawan..pening laa..tp kadang2 bila aku fikir sendiri..yer la kot..korang background mcmana...aku mcamana...tu lah, so aku telah jer la..org sentap denag aku, aku say sorry laa..tapi kalau aku sentap aku relax jer la..
BUT sumtime..bila dikenang2 kan balik...aku ni masih kategori sabar la jugak..mmg mulut cabul laa tapi org nak kate ape aku tak pedulik arr..cuma aku akan hilang sabar bila org tu btl2 melampau, tak paham bahasa, tak reti di tegur..aku mmg nak maki jer...
Ok la..for those yang terasa, aku minta maaf..aku tak point out kat sesapa...secara general jer ni...sebab sekarang ni hati aku mmg tengah meluap2..mcm gunung berapi nak meletus jer...so alang2 tuh..mmg aku dah ready la ni nk g negara gunung berapi..tunggu...biar sama2 meletup...so pls la eh..belajar-belajar laa untuk menerima hak orang lain gak..bukan ko jer...

5 comments:

A I said...

weh, ko napa? anyway, thanks pasal layan sms ngn aku smlm kutuk konsert af, best giler, mcm ko kt sebelah!hihihi....

weeda said...

sue..ko napa nih?? sapa yg buat ko marah nih

LeebLade said...

ai: aku mmg sentiasa best...boring jer blh cari aku...

weeda: sumer buat aku marah..beratberkati2..menyakitkan hati..huh!!!

Farinar said...

sue... rilex le... baru namanye kehidupan... kalau x marah tu dah biol namenye.. semua orang rasa nak marah, tapi cam ner dak handle je... kalau x tau, ko pakai la handle besikal...

LeebLade said...

sengal...handle basikal mana aku nak guna..orang dah tak guna basikal dah wei...dah maju skang ni..