Wednesday, August 09, 2006

Apekah??

Huaaarrgghhhhh!!!!!!!!!!! ;0

Aku tak tau laa ape kena dgn org2 yang ade kat dalam opis ni..sumer mcm haram..aku dah sekian lama kat sini...pastu dah nak abis dah pun baru nak timbul mcm2 komen..bajingan betul la...giler kuasa punye org..talak guna punya olang..

aku tau laa aku ni mmg tak bagus..aku sedar yang aku buat ofis ni mcm ofis aku sendiri..tp bukan aku sajer nak buat cenggitu..tp aku jd cam ni sebab sumer2 yg dah jadi kat aku sebelum ni laa..so rasain la kan...tp hari ni..lepas masuk ofis tak lama pastu kena panggil dgn ade la staff kat sini...nak kata sound tu tak la tapi mungkin menyampaikan...kadang2 sian tgk muka dia sebab aku boikot dia..wakakakaka...jahat..nasib la kan...tetiba dia kata..

"ni dah ade org admin complain.. masuk kena ikut ofis hour 8.30"
"haaa??"
"sini masuk 8.30"
"tak tau pun"

dah mmg aku tak tau..dia kata sebelum ni kul 9..ni pehal plak tetiba 8.30 plak ni..sialan kan??

"org admin dah hantar report pada en.haris"

apahal plak ni..ko ingat aku akan dok sini lelama ker??ko ingat aku staff tetap kat sini ker?? aku sebab ade keje jer dok kat ofis ni..kalau tak sorry la..

"lagi satu kalau tak dtg inform kat admin.."
"oo bukan dekat awak ker"
" bukan..sebelum ni pun saya ingatkan inform kat saya, tp rupanya bukan..kena dekat admin..tp sebenarnya dia sound si azmir budak practical sini tp dia babitkan semua pulak"
"Alaa..saya jauh laa kalau nak dtg 8.30 saya tak sempat.."
"oo..awak tak sempat eh??kalau mcm tu nanti cuba bincang dgn en.haris"
"hmm.."

poyo betul laa..ntah hape2...menyampah aku..apesal ntah org dalam ofis ni...menyampah aku..yg tegur tu kata lagi..

"Kalau ikutkan saya saya tak kisah sgt, sebab awak buat kerje awak..jnji keje tu siap.."

ha tau pun..tp apesal kepoh sgt ofis ni..

"org admin saper"
"org yg dah keje lama kat sini yang 8,9 tahun keje..tak leh lawan punya"

ler bila plak aku nak lawan..aku nak tgk jer..muka diorg..yg mana satu kepoh sgt tuh..huh!! menyampah..

tp td aku dah check dah muka2 org admin..antaranya ade ler sorang minah yg mmg sgt kepoh, dan aku kureeeng berkenan sket dgn dia tuh.huh!!

tgh hari-tetiba mamat yg tegur pagi td bgtau
"nak dtg kul 9 blh tp kena balik kul 6 laaa..cukup kan 8 jam.."
"hmm.."

eleh kepoh..bukan nye aku ganggu perjalanan keje ofis ni...bgnan ni pun kul 5.30 dah tutup lampu..menyampah aku..tp hari ni aku tak kira..aku dtg ofis cepat ke lambat ker..gi mampos..aku nak kuar awal..aku ade hal..

eii mmg la ofis ni buat aku anti dgn dia org...aku ttp tak puas ati..kepoh nak mampos...aku nak tolong korang dah cukup bersyukur..kalau dpt offer sini pun kalau ade rezeki lain aku amik yg lagi satu..tak sesuai aku dgn environment sini laa..mmg boss aku baik..tp staff sini yg macam..hii..benci laaa..

huh!!ni aku tayang gambar org2 admin..3 org jer pun..tp aku nak trgkan..satu2..

-Syam- post dia kat ofis ni sebagai Eksekutif Pentadbiran. Dia ni mulut kepoh sket..start dr aku jumpe dia aku dah mcm tak suka tgk dia..mmg kepoh la..pastu..baru2 ni dia pandang aku sebab aku balik awal..sinis jer pandang..tgk dr tepi jer...eii pls laa..berlagak mcm konon bagus la...

-Meeme- Dia adalah eksekutif pentadbiran dan kewangan kat sini..dia ni nampak ok..tp tak tau la kalau kat belakang caner..setakat ni aku takde masalah dgn dia..lagi pun jarang terserempak dgn dia..

-Ayu- Dia ni pembantu unit pentabiran& kewangan..dia ni merangkap PA bos aku..dia ni pun nampak ok..kalau bertembung senyum la jugak..nampak hati mcm baik..tp tak tau laa kalau dah jumpe klik2 dia kan..

kesimpulan kat sini aku tak tau saper yg buat kepoh pasal kitaorg yg sementara kat sini...aku tak dpt agak..tp mungkin jugak dah berbincang sesama diaorg atau pun sesama mereka yg ade dalam opis ni..mata diaorg kalau aku boleh korek..aku korek..



4 comments:

LeebLade said...

klik auto kalau nak lagi senang ,mudah dan cepat..

ajacker said...

eh eh...comel gak si ayu ni ye....hmm...pe lagi suejay...pasang cctv skit bole...hahahaha...memain je la...ko jgn nk mengada...

A I said...

memang selamba badak lah ko nih, weh,lantaklah diorg, ko dah nk resign dah, next week jd org kuat Arkib Negara, aku bangga ni weh, kembang kuncup hidung aku nih, lantaklah diorg... yg penting b4 ko kuar delete segala macam bnda yg ko simpan kt pc tu, ko selalu terlupa.. hari tu cd gmbr pun tertnggal... clear semua history, nnt diorg dpt trace ko nyer blog, menangis pulak diorng, hehehe...by the way, congratulation sue!

y u r i y a m a said...

mau kitaorng tolong bakar kan opis lama ko tuh ker..

biar rentung semuanyer..

muahahah

relax su..

selama ni aku igt ko ni keras.. sensitive jugak ko ni yer..hehe..